Меню

Мета екологічного виховання дітей 

- Навчити дітей бачити взаємозв’язок між рослинами і тваринами, розуміти, як людина впливає на їхнє життя.

- Формувати у дітей вміння бачити красу у всьому живому, незалежно від того, чи то людина, чи рослина, чи тварина.

- Розуміння істини, що в природі не буває корисних і шкідливих тварин, натомість усі вони пов’язані одне з одним, одне одному потрібні, а отже корисні.

- Розвивати у дітей почуття : небайдужості, вміння відчувати себе на місці квітки, рослини тощо.

- Навчити любити й охороняти природу не на словах, а допомагаючи квітам, деревам, тваринам, птахам, усьому живому.

- Збудити у дітей емоційний відгук на різноманітні явища природи, зародити в них бажання милуватися і насолоджуватися нею і висловлювати свої почуття засобами художнього слова, образотворчого мистецтва.

Cкладові природоохоронного виховання

 Спілкування з рослинами і тваринами доступне та цікаве  дітям дошкільного віку. Організовуючи спілкування дітей в процесі спостереження, практичної діяльності з ними, вихователь навчає обстежувати, визначати їх характерні зовнішні ознаки, особливості поведінки тварин, умови для росту рослин привчає дотрмуватися правил спілкування.

Молодші дошкільники обстежують контактним способом, залучаючи максимально можливу кількість аналізаторів (зоровий, дотиковий, слуховий, нюховий, смаковий), а старші дошкільники, які мають досвід спілкування, обстежують дистантним способом.

Важливо під час спілкування навчити молодших дошкільників розрізняти природне і рукотворне тому, що взаємодія з ними різниться якістю ставлення: жива істота потребує створення умов і догляду, стійкого прояву піклування, володіння правилами спілкування, а рукотворна як замінник живої істоти активно задіються в іграх, задовольняючи потребу у маніпулюванні (штучні квіти, ялинки, іграшки-рибки, пташки).
Непересічним у природоохоронному вихованні є уміння відрізняти потерпаючий стан рослин, тварин від здорового. В цьому допомагає вихователь, своїми жестами і мімікою, інтонаційно, виявляє занепокоєність станом потерпання, таким чином залучає до співчуття. Необхідно пояснити, що для нас означає той чи інший стан природних компонентів тому, що розуміння станів спонукає до варіювання природно-доцільної поведінки.

Складники природоохоронного виховання

1. Особистість
2. Спілкування з рослинним, тваринним світом
3. Розрізнення стану здорового і потерпаючого
4. Позитивне емоційне ставлення
5. Варіювання поведінки

Форми роботи з дітьми дошкільного віку з екологічного виховання

 1. Екологічні заняття.

2. Екологічні екскурсії.

3. Уроки доброти.

4. Уроки мислення в природі.

5. КВК, вікторини, конкурси.

6. Проблемні ситуації.

7. Мовні логічні завдання.

8. Екологічні виставки, експозиції.

9. Тиждень екологічної творчості.

10. Екологічні свята, виставки.

11. Дидактичні ігри екологічного змісту

12. Екологічні казки.

13. Екологічна стежина.

14. Спостереження.

Cтруктура організації природоохоронної діяльності дітей

 В її структурі чітко виділяються три етапи:

1. Огляд рослин і тварин з метою з’ясувати їх стан, самопочуття; обговорення умов для покращення їх стану.

2. Практична діяльність щодо створення необхідних умов для рослини, тварини ; надання допомоги тим, хто потерпає.

3. Огляд рослин і тварин після надання їм допомоги проходить як емоційне завершення природоохоронної діяльності, яке робить дітей впевненішими у бажанні допомогти, бути відповідальним.

Завдяки запропонованій структурі організації природоохоронної діяльності вихователь сприятиме формуванню стійкого прояву піклування про рослин і тварин куточка природи, території ДНЗ, вихованню позитивного ставлення до праці в природі, оволодінню дітьми правилами спілкування з рослинами і тваринами, правилами природоохоронної діяльності.

Природоохороні  акції

 Особлива роль належить природоохоронним акціям, в яких беруть участь як дорослі, так і діти.
Тематика їх різноманітна, але завжди збігається з яскравими подіями сезонів. Наприклад, “Збережемо ялинки в лісі !“, “Птахи не голодуватимуть взимку!“, “Первоцвітам лісу жити!“
Для посилення позитивного емоційного ставлення дошкільників до природного довкілля, до світу Природи музичний керівник разом з вихователями готує сценарій природничого свята, який передбачає участь дітей і батьків.
В календарі ми знаходимо достатню кількість днів присвячених природничим датам:

Міжнародний день водних ресурсів - 22 березня,
Міжнародний день птахів - 1 квітня,
Всесвітній день Землі - 22 квітня,
Всесвітній день охорони навколишнього середовища - 5 червня,
Всесвітній день Моря - 24 вересня,
Міжнародний день захисту тварин - 4 жовтня.

У віршах і піснях має прославлятися природа.

Національні і фольклорні танці посилюватимуть єдність прагнень всіх дітей зберегти природу. Спільне виконання дітьми, вихователями і батьками урочистих пісень про любов до природи викличе глибокі почуття радості від спілкування з природою, бажання не шкодити їй. Бажано продумати залучення всіх учасників свята у практичну діяльність щодо покращення стану найближчого природного довкілля; території ДНЗ і біля будинків, де проживають діти, біля школи до якої підуть випускники старших груп. Досвід позитивних емоційних переживань лишається у пам’яті дитини на все життя і у певній мірі сприяє становленню відповідального ставлення до природи у майбутньому дорослому житті.

Педагогічні  ситуації

 1.Доки мама розмовляла зі знайомою, 4-річний син зірвав на клумбі квіти. Мама свариться і карає його. Малюк плаче.

 Запитання для батьків:

1.1 Проаналізуйте поведінку дитини і матері: чи відповідає реакція матері вчинку дитини?

1.2 Чи дійсно вчинок дитини був упередженим? Обгрунтуйте свою думку.

1.3 Якими могли бути його причини у чотирирічної дитини?

2.Весна залила все подвір”я сонцем, світлом!
Подвір”я сьогодні схоже на мурашник – стільки людей. Новосели прибирають територію.
Працюють лише дорослі. Діти зайняті своїми справами. Працюють їхні мами, тата, бабусі та дідусі.
„Який з нього працівник? Він і лопату ще тримати не вміє!” – говорить батько шестирічного Сашка. А ось тато п”ятирічного Андрійка доручиа сину піднести кілочки, потримати шнур. Його джрузі Сергійко та Наталочка прибирають із грунту каміння.

Запитання для батьків:

2.1 У чому полягає виховне значення праці дітей задля блага інших?

2.2 Чи залучаєте ви дитину до участі у суспільно-корисній праці? Покажіть це на прикладах.

Інші сайти

img img img img img img img img img img

Оцініть сайт

дуже добре
добре
піде й так
погано
гірше не буває

Розробка сайту- vbs.com.ua


Перехід вверх       
Рейтинг@Mail.ru Головна сторінка